Maaike staat vooraan, maar nooit alleen.
Met trots stellen wij Maaike van den Aardweg voor als onze nieuwe medisch directeur van KNO Medisch Centrum Bilthoven.
Een mooie en verantwoordelijke rol. Als medisch directeur is Maaike het medisch gezicht van onze locatie in Bilthoven en draagt zij, samen met haar collega-KNO-artsen, bij aan de verdere ontwikkeling van KNO Medisch Centrum als geheel. Vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid geven zij richting aan onze zorg, waarbij kwaliteit, toegankelijkheid en samenwerking centraal staan.
Wat deze rol bijzonder maakt, is dat Maaike kan bouwen op een sterk collectief van KNO-artsen en collega’s. Samen werken we iedere dag aan de ambitie om de toegankelijkste en meest patiëntgerichte KNO-zorg van Nederland te bieden. Juist die combinatie van medisch leiderschap, vakmanschap en teamwork maakt onze organisatie sterk.
Om Maaike beter te leren kennen, stelden wij haar drie korte vragen.
Maaike, wat heeft je gemotiveerd om de rol van medisch directeur op je te nemen?
“Na ruim 11 jaar als KNO-arts werkzaam te zijn, was ik toe aan een nieuwe uitdaging naast de patiëntenzorg. Ik heb altijd veel affiniteit gehad met organisatie, samenwerking en de manier waarop we zorg organiseren. Inmiddels heb ik voldoende ervaring opgedaan om deze rol met vertrouwen op me te nemen. Dat ik deze kans krijg binnen een team waarmee ik prettig samenwerk en waarin we elkaar versterken, maakt het extra bijzonder.”
Welke kansen zie jij de komende jaren voor onze organisatie, voor de KNO-zorg die wij bieden én voor de samenwerking met andere zorgpartners in de regio?
“De basis staat al als een huis. We bieden toegankelijke, hoogwaardige KNO-zorg waarbij we nauw samenwerken met zorgpartners zoals audiciens, logopedisten, psychologen, tandartsen en slaapzorgspecialisten. Tegelijkertijd zie ik volop kansen om verder te groeien en onze zorg verder te ontwikkelen. Het mooie is dat we daar als team continu over in gesprek zijn. Nieuwe ideeën worden niet alleen bedacht, maar ook daadwerkelijk opgepakt en toegepast. Die ondernemende cultuur maakt KNO Medisch Centrum sterk.”
Als medisch directeur sta je vooraan, maar nooit alleen. Hoe zie jij de samenwerking met je collega-KNO-artsen, onze collega’s binnen KNO Medisch Centrum en de regionale zorgpartners bij het vormgeven van de toekomst?
“Mijn eerste focus ligt op het verder bouwen aan een hecht en toegewijd team in Bilthoven, waarin we iedere dag met plezier werken en het beste geven voor onze patiënten. Daarnaast vind ik het belangrijk om laagdrempelig contact en korte lijnen te onderhouden met de artsen, audiciens en andere verwijzers die hun patiënten aan ons toevertrouwen. Goede samenwerking komt uiteindelijk altijd de patiënt ten goede. Daarbij is het ontzettend waardevol om te weten dat ik kan bouwen op een ervaren team van KNO-artsen en collega’s die actief meedenken en meehelpen.”
